Kokemuksia Jang Su -harjoittelusta

Jang Su¬ harjoittelu luo loistavan pohjan lajiharjoittelulle. Tämän tyyppinen harjoittelu meiltä puuttuu Suomessa monista lajeista. Lisäksi uskon, että Jang Su¬ harjoittelun avulla pystytään välttymään tietyn tyyppisiltä loukkaantumisilta. Vaatimustaso on Jang Su- harjoittelussa korkealla, haastetta riittää huippu-urheilijoillekin. Suosittelen kaikille urheilijoille ja valmentajille.

— Jani Klinga, päävalmentaja, miesten mäkihyppymaajoukkue
Yhteistyötä Jang Sun kanssa 2013 alkaen

Uskon, että Jang Su- harjoittelu voi tuoda maalivahtien oheisharjoitteluun uutta näkökulmaa. Kokemukseni perusteella menetelmällä voidaan vähentää lonkan seudun ja polvien loukkaantumisriskiä, sekä tehokkaasti vahvistaa keskivartalon hallintaa ja lihaksia. Yksi tärkeistä projekteissamme on erityisharjoitteiden lisäksi myös tuoda laadukkaampi toteuttaminen jo olemassa olevaan harjoitteluun. Jang Sun vahvuuksia on yksilöllisiin ongelmakohtiin vaikuttaminen.

— Hannu Nykvist, päämaalivahtikouluttaja, Suomen jääkiekkoliitto (2012-2015), EC Redbull Salzburg (2015 ->)
Yhteistyötä Jang Sun kanssa kahden vuoden ajalta juniorimaajoukkueiden kanssa; FOL ja Pohjola- leirit, sekä Ilveksessä Liigajoukkueen kanssa toteutettu pilottihanke

Huippu-¬urheilu ja tulokset perustuvat lopulta pienistä osista koostuvaan kokonaisuuteen. Silloin tulee erikoisosaamisen tarpeita, johon kuuluvat myös syvät lihakset, varsinkin keskivartalo ja lantio josta voima jakaantuu koko vartaloon, samoin liikkuvuus ja nopeus. Jang Su- harjoittelulla nuo tärkeät osatekijät saadaan harjoitettua erittäin laadukkaasti ja tehokkaasti. Suosittelen kaikille mäkihyppääjille!

— Kimmo Kykkänen, lajipäällikkö, naisten mäkihyppy
Yhteistyötä Jang Sun kanssa 2011 alkaen

Jang Su- harjoittelun tavoitteena on ollut maalivahtien lonkka- ja polvivammojen ennaltaehkäisy sekä keskivartalon syvien lihasten vahvistaminen. Asettamamme tavoitteet ovat täyttyneet; keskivartalon syvät lihakset ja lonkkaa tukevat lihakset ovat vahvistuneet maalivahdeillamme, jota kautta uskon, että loukkaantumisriski on pienentynyt.

Ohjatut, säännölliset Jang Su- tunnit ovat antaneet maalivahdeillemme mahdollisuuden kehittää itseään, rauhoittua ja keskittyä hetken itseensä hektisen kauden aikana. Minä, maalivahdit ja mukana olevat pelaajat olemme olleet erittäin tyytyväisiä. Maalivahtien oheisharjoittelu on siirtynyt uudelle tasolle!

— Markus Korhonen, maalivahtivalmentaja, Ilves, U17 maajoukkue
Yhteistyötä Jang Sun kanssa syksystä 2014 asti

Ennen Jang Sua paljon alaselän ja lantion alueen kiputiloja, selkäsärkyä, kivusta johtuvia poikkeavia liikeratoja, heikko lihaskunto.
Vaikutukset omassa kehossa ja kehon tilan tuntemuksissa tuli heti ensimmäisten kertojen jälkeen. Keho on vahvistunut ja tunneilta on saanut hyviä ja helppoja vinkkejä kotiharjoitteluun. Jang Sun monipuoliset vaikutukset ovat yllättäneet. Liikkeet saattavat tuntua pieniltä, mutta vaikutukset ovat olleet suuret.

Fyysinen kunto on noussut roimasti. Selän ja lantion alueen kiputilat ovat vähentyneet. Harjoitteet vahvistavat koko kehoa. Nukun paremmin, kun kroppa voi paremmin. Oma kiinnostus omaan hyvinvointiin on lisääntynyt.

Jang Su sopii kaikenikäisille ja aiempaa kokemusta terveysliikunnasta ei tarvitse olla. Suosittelen erityisesti selkä-, niska- ja hartiaseudun vaivoista kärsiville. Sekä niille, jotka haluavat lisätä liikkuvuutta sekä vahvistaa kehoa ja lihaskuntoa. Niille jotka eivät pidä aerobisesta ryhmäliikunnasta, jang su on hyvä vaihtoehto.

— Marjo, 33 v, sosionomi
Harrastanut Jang Sua reilun vuoden